Dilekçede Taksi hendeğinin kaldırılması isteniyor. Üç yılda 10.000 imza toplandı

QasiM

Global Mod
Global Mod
Hayvan Hakları İçin Demokratik Yeşil Parti’nin başkanı Jiří Anderle, ČTK’ya şunları söyledi: Yarış Derneği direktörü Jaroslav Müller, bu yılki yarışların seyrinin uzman bir ekip tarafından ele alınacağını söyledi.


“Bunun 27. kurban olduğunu ve yarış tarihinde 50’den fazla atın hayatını kaybettiğini hatırlatırım. İnsanların yeterince yaşadığını düşünüyorum. Biniciler ne pahasına olursa olsun atları zıplamak için kırbaçlıyorlar, bu zor bir iştir” dedi Anderle.


Organizatörler 2020’de olduğu gibi Taksilerin iptali ve diğer tehlikeli engellerin hafifletilmesi için Tarım Bakanlığı, Milletvekilleri Meclisi dilekçe komitesi ve Pardubice’deki Yarış Derneği’ne dilekçe gönderecek. Üç yıl önce dilekçe yaklaşık 7.000 imza alırken, bu yılki 133. Velká Pardubická baskısından sonra 3.000 imza daha eklendi.


“Ayrıca bunu medyaya da göndereceğiz, bu nedenle kamuoyu baskısı olabilir. Ona güveniyoruz. Bu buzun hareket etmesine neden olabilir. Anderle, Taksilerin hafifletilmesi için kaldırılmaması halinde atlar için güvenli olmadığı gibi biniciler için de güvenli olacağını söyledi.


Bu yılın Velka Pardubická’sı dokuz yaşındaki kızıl Stuke’a karşı hayatta kalamadı. Engelin önünde beklenmedik bir şekilde döndü ve bunu diğer atların toplu düşüşü izledi. Yarış Derneği’ne her yıl Taksiler hendeğinin iptal edilmesi yönünde bir talep geliyor. Birkaç yıl önce yarış pistinin güvenliğini değerlendiren bir uzman grubu kurdu.



133. Büyük Pardubice Sırasında Taksilerde Düşüş



Bu yılki talihsizliğin arkasında muhtemelen insan hatası var. Dernek yöneticisi, derneğin uzman bir ekiple iletişime geçtiğini, üyelerinin her birinin kendi analizini yapacağını söyledi. “Çünkü şu ana kadar kitlesel düşüşün Taksi hendeklerinin oranlarından ve boyutundan kaynaklanmadığı görülüyor. Ancak insan faktörü ve talihsiz olayların tesadüfü büyük olasılıkla rol oynadı” dedi Müller.


Uzman ekip, aralarında Čestmír Oulehla, Josef Váňa veya Josef Bartoš’un da bulunduğu bisikletçiler, medya temsilcileri ve organizatörlerden oluşuyor. Yönetmen, “Bu, bu konuda söyleyecek bir şeyleri olan ve alanında gerçek uzmanlar olan bir grup insan” dedi.


Dernek en son üç yıl önce Taksiler’de değişiklik yaparak iniş kenarını kaldırdı ve Müller’e göre bunun etkili bir çözüm olduğu kanıtlandı. “Kitlesel düşüş diğer atların atlayışlarını da etkiledi, atlamaya bu şekilde odaklanmadılar ve gereken mesafeyi atlayamadılar. Eğer bu avantaj olsaydı taksilerde çok daha fazla sorun yaşanırdı. Atlama artık çok daha güvenli ve çok daha az yaralanma oluyor” dedi Müller.


Derneğin yarışların gidişatından ve gelişiminden sorumlu olamayacağını, görevinin bu yıl gerçekleşen yarış için adil, güvenli ve mümkün olan en iyi koşulları hazırlamak olduğunu sözlerine ekledi. Yönetmen “Parça mükemmel bir şekilde hazırlanmıştı” dedi.




Megagame için para topla