YENİ DELHİ: Delhi Üniversitesi, lisans ve lisansüstü dersler için her gruptaki öğrenci sayısını açıkladı, bu hareket, öğretmen örgütleri tarafından idealden daha büyük grup boyutları olarak adlandırdıkları şeyle kınandı. 11 Kasım’da kolejlere gönderilen duyuruya göre DU, lisans programlarında dersler için grup başına 60, özel dersler için 30 ve uygulamalı dersler için 25 öğrenci belirledi. Lisansüstü dersler için grup başına sayılar sırasıyla 50, 25 ve 15-20’dir.
Yazı İşleri Müdürü Vikas Gupta, üniversitenin sunduğu tüm programlarda öğretmen-öğrenci oranında tekdüzeliği gözlemleme kuralı getirdiğini söyledi.
Bu sayılara, toplam gücün yüzde beşini oluşturan ve spor ve diğer kontenjanlardan öğrencilere tahsis edilen fazladan koltuklar dahil değildir.
Bildiride, “Kolej, zaman zaman geçerli olan Üniversite Bağış Komisyonu düzenlemelerinin ilgili hükümlerine göre mentor ve danışan grubunun büyüklüğüne karar verebilir.”
Demokratik Öğretmenler Cephesi (DTF) raporu “tamamen saçma” olarak nitelendirdi ve Delhi Üniversitesi akademik konseyi tarafından kabul edilen standartları ihlal ettiğini söyledi. Öğrenme çıktılarına dayalı müfredat çerçevesi (LoCF).
DTF yaptığı açıklamada, üniversite tarafından 2019’da kabul edilen LoCF kursunun, farklı öğrenci türlerinin farklı ihtiyaçlarının karşılanabilmesi için “ideal boyuttaki eğitim grupları olarak sekiz-10 öğrenciyi” açıkça tanımladığını söyledi.
“Öğretme-öğrenme ortamını yeniden tanımlayacak olan tebliğ, akademik kurul toplantısının 22 Kasım’da yapılmasına rağmen resmi kurumlarda görüşülmeden yayınlandı. Ciddi öğretme-öğrenme” dedi.
“Aynı şekilde LoCF, laboratuvar grubunun boyutunun 12 öğrenci olması gerektiğini çok açık bir şekilde belirtiyor. DU yönetimi, onlarca yıllık akademik işleyişin ardından mükemmelleştirilen bu iyi düşünülmüş standartları neden sulandırmak istiyor?” ön dedi.
Eylem ve Geliştirme Delhi Öğretmenler Derneği (ADATAAam Aadmi Partisi’nin ulusal öğretmenler örgütü, duyurunun geri çekilmesini talep etti.
“Dershanelerin boyutu yaklaşık yüzde 300 arttı ve böylece çok sınıf gibi oldu. Bu eğitimin kalitesinden ciddi anlamda ödün verecek. Aynı zamanda öğretmenlerin taleplerini azaltacak, bu da eğitim kalitesini artıracak, ” denildi açıklamada.
AADTA, binlerce öğretmenin özel ve geçici olarak çalıştığını ve talebi karşılamak için tam zamanlı olarak işe alınması gerektiğini söyledi.
“Bu raporlar yasal organları, akademik ve yürütme konseylerini atladı” diye ekledi.
Yazı İşleri Müdürü Vikas Gupta, üniversitenin sunduğu tüm programlarda öğretmen-öğrenci oranında tekdüzeliği gözlemleme kuralı getirdiğini söyledi.
Bu sayılara, toplam gücün yüzde beşini oluşturan ve spor ve diğer kontenjanlardan öğrencilere tahsis edilen fazladan koltuklar dahil değildir.
Bildiride, “Kolej, zaman zaman geçerli olan Üniversite Bağış Komisyonu düzenlemelerinin ilgili hükümlerine göre mentor ve danışan grubunun büyüklüğüne karar verebilir.”
Demokratik Öğretmenler Cephesi (DTF) raporu “tamamen saçma” olarak nitelendirdi ve Delhi Üniversitesi akademik konseyi tarafından kabul edilen standartları ihlal ettiğini söyledi. Öğrenme çıktılarına dayalı müfredat çerçevesi (LoCF).
DTF yaptığı açıklamada, üniversite tarafından 2019’da kabul edilen LoCF kursunun, farklı öğrenci türlerinin farklı ihtiyaçlarının karşılanabilmesi için “ideal boyuttaki eğitim grupları olarak sekiz-10 öğrenciyi” açıkça tanımladığını söyledi.
“Öğretme-öğrenme ortamını yeniden tanımlayacak olan tebliğ, akademik kurul toplantısının 22 Kasım’da yapılmasına rağmen resmi kurumlarda görüşülmeden yayınlandı. Ciddi öğretme-öğrenme” dedi.
“Aynı şekilde LoCF, laboratuvar grubunun boyutunun 12 öğrenci olması gerektiğini çok açık bir şekilde belirtiyor. DU yönetimi, onlarca yıllık akademik işleyişin ardından mükemmelleştirilen bu iyi düşünülmüş standartları neden sulandırmak istiyor?” ön dedi.
Eylem ve Geliştirme Delhi Öğretmenler Derneği (ADATAAam Aadmi Partisi’nin ulusal öğretmenler örgütü, duyurunun geri çekilmesini talep etti.
“Dershanelerin boyutu yaklaşık yüzde 300 arttı ve böylece çok sınıf gibi oldu. Bu eğitimin kalitesinden ciddi anlamda ödün verecek. Aynı zamanda öğretmenlerin taleplerini azaltacak, bu da eğitim kalitesini artıracak, ” denildi açıklamada.
AADTA, binlerce öğretmenin özel ve geçici olarak çalıştığını ve talebi karşılamak için tam zamanlı olarak işe alınması gerektiğini söyledi.
“Bu raporlar yasal organları, akademik ve yürütme konseylerini atladı” diye ekledi.