Ahmedabad: Kıdemli BJP lideri ve Birlik İçişleri Bakanı Amit Shah, eyaletlerin Hintçe eğitimi teşvik etmesi gerektiğini vurguladı. bölgesel diller teknik, medikal ve hukuksal alanlarda ülkenin yeteneklerini değerlendirebilmesi için İngilizce bilmeyen öğrenciler.
Shah, Hintçe ve bölgesel dillerde eğitimin önemine vurgu yaparak, öğrencilerin ana dillerinde eğitim gördüklerinde kolaylıkla özgün bir düşünce süreci geliştirebildiklerini ve bunun araştırmayı ve yeniliği teşvik ettiğini söyledi.
Shah, PTI ile yaptığı bir röportajda, “Teknik, tıbbi ve hukuk – her şey Hintçe ve bölgesel dillerde öğretilmelidir. Tüm eyalet hükümetleri, bu üç eğitim alanının müfredatını uygun şekilde bölgesel dillere çevirmek için inisiyatif almalıdır” dedi.
Anadilde eğitimin daha kolay ve hızlı olduğunu öne süren Shah, “Ülkenin yeteneğini yüksek öğretimde tanıtacak. Bugün ülke yeteneğinin ancak yüzde beşini kullanabiliyoruz ama bu girişimle yüzde 100 ülkenin yeteneğini kullanabiliriz” dedi. .”
Bu yüzde beşin İngiliz kökenli olduğunu söyledi ve dil olarak İngilizceye karşı hiçbir şeyi olmadığını da sözlerine ekledi.
Shah, “Bir öğrencinin ‘maulik chintan’ı (orijinal düşünme) anadilinde kolayca geliştirilebilir ve maulik chintan ile anusandhan (araştırma) arasında güçlü bir bağ vardır” dedi.
Tarih eğitimine ilişkin gözlemlerini anlatan Shah, öğrencileri “Tarihçilerin adalet görmediği 300 (Jannayak) halk kahramanı ve Hindistan’da hüküm süren ve çok iyi bir yönetim modeli kuran bu tür otuz imparatorluk” üzerinde çalışmaya davet ettiğini söyledi.
“Ne zamana kadar başkalarının bizim tarihimiz hakkında yazdıklarına ve çarpıtmalarına ağlayıp, ağlayacağız. Ülkemizin öğrencileri gerçek tarihimizi incelemeli” dedi.
Merkezde ve eyaletlerde BJP liderliğindeki hükümetler, çeşitli tarihi simgeler ve bunların ülkenin özgürlük mücadelesine ve kalkınmasına katkıları üzerine programlar düzenlediler.
Parti bunu, kredi verilmediği bildirilen pek çok kişi de dahil olmak üzere yerli şahsiyetlerin katkılarını hatırlamaya yönelik ideolojik çalışmasının bir parçası olarak görüyor.
Shah, Hintçe ve bölgesel dillerde eğitimin önemine vurgu yaparak, öğrencilerin ana dillerinde eğitim gördüklerinde kolaylıkla özgün bir düşünce süreci geliştirebildiklerini ve bunun araştırmayı ve yeniliği teşvik ettiğini söyledi.
Shah, PTI ile yaptığı bir röportajda, “Teknik, tıbbi ve hukuk – her şey Hintçe ve bölgesel dillerde öğretilmelidir. Tüm eyalet hükümetleri, bu üç eğitim alanının müfredatını uygun şekilde bölgesel dillere çevirmek için inisiyatif almalıdır” dedi.
Anadilde eğitimin daha kolay ve hızlı olduğunu öne süren Shah, “Ülkenin yeteneğini yüksek öğretimde tanıtacak. Bugün ülke yeteneğinin ancak yüzde beşini kullanabiliyoruz ama bu girişimle yüzde 100 ülkenin yeteneğini kullanabiliriz” dedi. .”
Bu yüzde beşin İngiliz kökenli olduğunu söyledi ve dil olarak İngilizceye karşı hiçbir şeyi olmadığını da sözlerine ekledi.
Shah, “Bir öğrencinin ‘maulik chintan’ı (orijinal düşünme) anadilinde kolayca geliştirilebilir ve maulik chintan ile anusandhan (araştırma) arasında güçlü bir bağ vardır” dedi.
Tarih eğitimine ilişkin gözlemlerini anlatan Shah, öğrencileri “Tarihçilerin adalet görmediği 300 (Jannayak) halk kahramanı ve Hindistan’da hüküm süren ve çok iyi bir yönetim modeli kuran bu tür otuz imparatorluk” üzerinde çalışmaya davet ettiğini söyledi.
“Ne zamana kadar başkalarının bizim tarihimiz hakkında yazdıklarına ve çarpıtmalarına ağlayıp, ağlayacağız. Ülkemizin öğrencileri gerçek tarihimizi incelemeli” dedi.
Merkezde ve eyaletlerde BJP liderliğindeki hükümetler, çeşitli tarihi simgeler ve bunların ülkenin özgürlük mücadelesine ve kalkınmasına katkıları üzerine programlar düzenlediler.
Parti bunu, kredi verilmediği bildirilen pek çok kişi de dahil olmak üzere yerli şahsiyetlerin katkılarını hatırlamaya yönelik ideolojik çalışmasının bir parçası olarak görüyor.