bu UGC son zamanlarda soruldu Yüksek Öğretim Kurumları (HOI’ler) ‘etkinleştirme mekanizmaları’ başlatmak için çift derece. Üniversiteler, öğrencileri akademik kurumlara tahsis etmek için içerik yapıları, esnek zaman çizelgeleri ve doğrulanabilir bir kayıt kanıtı sistemi dahil olmak üzere sağlam bir akademik programa ihtiyaç duyar.
UGC, öğrencilerin aynı üniversiteden veya iki farklı üniversiteden fiziksel dereceler, çevrimiçi dereceler ve hatta diploma programları dahil olmak üzere iki akademik programı aynı anda almalarına izin verdi.
Yıl içinde birçok öğrencinin, kabul sırasında göçmenlik/okul diplomalarının zorunlu ibraz edilmesi nedeniyle ikili kurslara fiziksel olarak kabul edilemediği tespit edildi. Ocak 2023’te UGC, üniversiteleri öğrencilerin aynı anda iki akademik ders almalarını kolaylaştıran mekanizmalar oluşturmaya çağırdı.
Tamamen akademik kurslar yardımcı olmaz
gibi merkezi üniversiteler ise Delhi Üniversitesi (DU) hala ikili eğitim uygulamak için çalışıyor. Batı Bengal’deki Burdawan Üniversitesi de dahil olmak üzere devlet üniversiteleri, bunları sunmanın etkililiğini ve olanaklarını düşünürken, bazı özel üniversiteler 2022’de kendileri sunmaya başladı, ancak çok fazla alıcı bulamadı.
“Çift diploma programları neredeyse sıfırdan başlıyor. Öğrencilerden çok zaman talep ederler, bu nedenle onları fiziksel modda takip etmek mümkün değildir. Son yüksek öğretim reformları, öğrencilerin üç şekilde kredi kazanmasıyla sonuçlanmıştır: biri akademik krediler, ikincisi beceriye dayalı krediler ve üçüncüsü deneyime dayalıdır. Öğrenciler iş tecrübesine sahip olmadıkça ve staj, çıraklık veya yarı zamanlı işler almaya teşvik edilmedikçe öğrenciler bu kredileri nasıl kazanabilir? Bu, başka bir derece için yer bırakmaz, öğrenciler iki derece için gitseler bile, bunlar yalnızca akademik nitelikte olacaklardır ve pek yardımcı olmayabilirler. JAIN Online ve VC, JAIN (Üniversite Olarak Kabul Edilen) sözcüsü Raj Singh, göçmenlik ve okuldan ayrılma sertifikalarının gerekliliğinden feragat edilemeyeceğini, çünkü bu kötüye kullanılabilecektir. aynı anda birden fazla üniversiteye kabul edilmek isteyen bazı öğrenciler tarafından.
“Şu ana kadar öğrenciler arasında pek bir coşku görmedik. Tam zamanlı bir derece, öğrencilerin ders saatlerinden sonra yapılan proje ve ödevleri yapmalarını gerektirir, bu nedenle onlara fazla zaman bırakmaz. Akademik olarak parlak öğrencilerin yalnızca küçük bir yüzdesi çift diplomayı tercih edebilir,” diye açıklıyor Singh.
Bengaluru’daki Vijaybhoomi Üniversitesi JAGSOM Dekanı Shalini Kalia, “Politika etkili bir şekilde uygulanmadığı sürece kağıt üzerinde kalacak” dedi ve yüksek öğretim kurumları okuldan ayrılma ve göç sertifikalarının sunulması için baskı yaparken öğrencilerin şu anda çift diploma programına devam etmek için mücadele ettiğini sözlerine ekledi. , bu sertifikaların yokluğunda hiçbir giriş yapılmayacaktır. Kalia, öğrencilerin iki akademik programı birlikte alabilmeleri için okuldan ayrılma ve göçmenlik sertifikaları istemek yerine diğer programlara kayıt kanıtını kabul etmek de dahil olmak üzere kolaylaştırıcı mekanizmalar oluşturun, diyor.
Yeni yapılar oluşturun
Altyapı, öğretim üyesi kaynakları ve ders planlaması kullanımının en üst düzeye çıkarılması, HEI’ler arasında güçlü bir işbirliği gerektirir. “Yükseköğretimdeki öğrenci sayısı ile mevcut profesör sayısı arasında büyük bir uçurum var. Yaklaşık 3.85 crore öğrenci için 15.03 lakh profesör var. Bu, öğrenciler aynı anda iki derece almaya başladıklarında öğretmenlerin karşılaşacağı baskıyla ilgili endişeleri artırıyor. Bu nedenle daha fazla öğretmenin atanması gerekiyor. Öğretmenlerin ve personelin eğitimi için dijital platformlara ve öğrenme yönetim sistemlerine (LMS) de büyük yatırımlar yapmamız gerekecek. IILM Üniversitesi Greater Noida Rektör Yardımcısı Taruna Gautam, “Başka bir zorluk da, iş yükünü artırmak yerine, ücret ve öğretim üyesi ödeneklerine karar vermek olacaktır” diye açıklıyor.
Haryana, BML Munjal Üniversitesi Yönetim Okulu Dekanı ve Eğitim Kalitesi Dekanı Jaskiran Arora şöyle diyor: “Aralık 2022’de yayınlanan önerilen kredi çerçevesi kapsamında dört yıllık bir program için gereken minimum 160 krediden yaklaşık 50 kredi derecesi ne olursa olsun herhangi bir program için ortak olabilir ve yaklaşık 110 kredi çalışılan disipline özeldir. Program yapılarının müfredata bu 100 krediyi dahil edecek şekilde tasarlanması gerekiyor.”
Kurumlar zaman çizelgesindeki boşlukları aramak zorunda kalacak ve öğrencinin ikinci dereceyi takip ettiği uygulamalı bilimler üniversitesi zaman çizelgesini ayarlamak zorunda kalacak. “Öğrencilerin ders aldıkları kurumlar aynı lokasyonda olmadıkça iki offline program hemen uygulanabilir olmayabilir. Üniversitelerin birlikte çalışması ve mekanizmalar üzerinde çalışması gerekiyor ve bu biraz zaman alabilir. Çevrimdışı ve çevrimiçi derecelerin bir kombinasyonu hemen uygulanabilir ve hem çevrimdışı hem de çevrimiçi dereceler UGC tarafından tanınan kurumlardan olmalıdır,” dedi, Ghaziabad’daki KIET Kurumlar Grubu Direktörü (Albay) A Garg, kolejin/üniversitenin bulunduğu yer şu anda kayıtlı olan öğrenci, öğrencinin ikinci bir dereceye devam etmek istediği koleje/üniversiteye, öğrencinin şu anda belirli bir programa belirli bir süre için kayıtlı olduğunu ve UGC bildirimini belirten ve kurumlar tarafından kabul edilebilir olarak belirtilmesi gerektiğini belirten bir sertifika verebilir. .