Çevrimiçi MBA, BBA, kırsal Hindistan’dan gelen öğrencileri daha istihdam edilebilir hale getirecek

ManK

New member
UGC veriler, çevrimiçi eğitime kaydın %170 arttığını gösteriyor açık ve uzaktan eğitim (ODL) kayıtları 2020 ile 21 arasında %41,7 arttı. Veriler aynı zamanda popülaritesinin arttığına da işaret ediyor. çevrimiçi BB ve MBA. Çevrimiçi kurs kayıtları büyük ölçüde şehirli öğrencilerden ve profesyonellerden gelmektedir ve kırsal alanlardan gelen öğrencilerin bunları seçmeleri teşvik edilmelidir.
Açıklayıcı istatistikler
Resmi verilere göre BBA, 2021-22’de 13.764 kayıtla en popüler çevrimiçi UG kursu olarak ortaya çıktı. Kursu 5.166 kayıt ile BCA ve 4.028 kayıt ile BA takip ediyor. Lisansüstü düzeyde, MBA 28.956 kayıtla en popüler çevrimiçi kurstur, ardından 5.430 kayıtla MCA ve 3.300 kayıtla Ticaret Yüksek Lisansı gelir.
IGNOU MBA Program Koordinatörü Nayantara Padhi, son üç yılda, amiral gemisi MBA ODL programına kaydın %150, BBA’ya kaydın ise %20-30 arttığını söylüyor. Bununla birlikte, IGNOU’nun şu anda 76:24’lük bir orana sahip olması ve kentsel alanlardan gelen öğrencilerin lehine olması nedeniyle, bu sayının kırsal alanlardan gelen öğrencilerin kaydı açısından hala çarpık olduğunu da sözlerine ekliyor.
Uttarkand Açık Üniversitesi, Haldwani, Yönetim Bilimleri ve Ticaret Okulu’nda, öğrencilerin yaklaşık %70’i çevrimiçi MBA Enstitü müdürü RC Mishra, elbette, yarı kentsel alanlardan gelirken, geri kalanı kentsel alanlardan geliyor.
Eski yaklaşımda değişiklik
IGNOU Yönetim Bilimleri Okulu Profesörü Rajeev Kumar Shukla şöyle diyor: “ODL MBA programı, her zaman popüler olan amiral gemisi kursumuzdur. Ocak 2022’de UGC, çevrimiçi ve ODL kurslarını uyumlu hale getirerek çevrimiçi MBA kurslarının kurumlar arasındaki popülaritesini de artırdı.” Dünyaca ünlü profesörlerin e-içerik ve video dersleri bu kurslar için bir cazibe merkezidir.
Etrafında brüt kayıt oranı (GER) yüksek öğretimde, NEP 2020 tarafından belirtildiği gibi, eski yaklaşımı değiştirmemiz gerektiğini söylüyor Mishra. “Çok sayıda öğrenciye fiziki altyapı sağlamak zor. Düşük kazançlar veya finansman eksikliği nedeniyle tüm öğrenciler geleneksel MBA enstitülerine giremeyebilir. Çevrimiçi MBA minimum ücret alıyor ve tüm adayların kursu seçmesine izin veriyor,” diye ekliyor Mishra. Çevrimiçi kurslar ayrıca sektörle doğrudan bağlantılıdır ve adaylara daha iyi iş fırsatları için sektöre gerekli maruziyeti sağlar, diyor Mishra.
Barikatlarla başa çıkmak
Çevrimiçi MBA’ler, kırsal alanlardan öğrencileri çekiyorsa önemli bir amaca hizmet edecektir. “2012’de Hintçe MBA’i başlattık ve ardından kırsal alanlardan kayıtların sayısı muazzam bir şekilde arttı. Hintçe kitapların olmaması ve sınav görevlilerinin sınav kağıtlarını ve cevap kağıtlarını Hintçe doldurma konusundaki isteksizliği nedeniyle, iki yıl sonra Hintçe MBA programını sonlandırmak zorunda kaldık. Dil engelini aşarsak, kırsal kesimdeki öğrencilerin çevrimiçi MBA alacaklarını fark ettik” diyor Mishra.