CBSE, özel ihtiyaçları olan öğrenciler için altyapı sağlamayan okullardan memnun değil | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod


NAGPUR: Orta Öğretim Merkez Kurulu (CBSE) bağlı okulların özel ihtiyaçları olan çocuklar için gerekli olan altyapı ile ilgili tesisleri karşılamamasından duyduğu memnuniyetsizliği dile getirdi (CWSN).
Kurul sekreteri Anurag Tripathi, okullara yazdığı bir mektupta, okulların doğrudan üyelikle ilgili oldukları için standartları takip etmesi gerektiğini söyledi.
Tripathi, Müdürlere yazdığı mektupta şunları yazdı: “Okulların, rampalar/asansör, tuvaletlerdeki CWSN tesisleri vb. rampa sadece giriş ve çıkışlarda veya zemin katta iken, okul binasının farklı katlarında yürütülen laboratuvarlar, kütüphane ve diğer müfredat dışı etkinlikler gibi birçok eğitim faaliyeti bulunmaktadır.
CBSE, CWSN için altyapı tesislerini tüzüğüne dahil etmiştir. Yönetmeliğin 4.7.3 sayılı Kuralı, “okulun tuvaletlerde ve tekerlekli sandalye kullanıcıları için giriş ve çıkışlarda rampalar ve asansörlerde/asansörlerde ve diğer olası altyapı tesislerinde ses sinyalleri gibi uygun tesisler sağlaması gerektiğini” belirtir.
Kural 14.5.2’de “Okullar, Engelli Kişilerin Rehabilitasyon Yasası 2016 hükümleri ve ulusal eğitim politikalarına uygun olarak özel ihtiyaçları olan öğrencilerin genel eğitime dahil edilmesini teşvik etmelidir.”
Kapsayıcı eğitim, CWSN dahil tüm öğrenciler için eğitim kalitesinin artırılmasını vurgulayan Samagra Shiksha planının da önemli bir parçasıdır. 2020 Ulusal Eğitim Politikası (NEP), eşitlikçi eğitim fırsatları sağlamak için özel ihtiyaçları olan çocuklara sınırsız erişimin gerekliliğini yineliyor.”
Okul binasının tüm katlarında rampa/asansör bulunmadığından, bu etkinliklere özel ihtiyaçları olan öğrenciler erişemez.
Tripathi şunları söyledi: “Bu nedenle, tüm çocukların okula devam edebilmesi için hükümler getirilmesi ve engellerin belirlenip kaldırılması için çaba gösterilmesi zorunludur. Özel ihtiyaçları olan çocukların haklarını korumak, ‘Çocukların Eğitimi’ hedefi kadar önemlidir. Her şey başarmaktır.”
CBSE kapsayıcı eğitimin desteklenmesini vurguladı. Tripathi şunları söyledi: “Kapsayıcı eğitimin tasarımı, her çocuğa değer verildiği, kabul edildiği ve saygı duyulduğu, eşitlikçi ve ayrımcı olmayan bir düzenleme anlamına gelir. Bu nedenle, tüm CBSE üye okullarına ve üyelik arayanlara CWSN kurallarına uymaları tavsiye edilir.”