bu CBSE belirli bir beceri konusunda elde edilen notların kendi puanlarına dahil edilebilmesini zorunlu kılmıştır. en iyi beş öğrenciler normal derslerden daha iyi notlar alamadıkları takdirde IX ve X sınıfları için notlar.
Bir öğrenci üç normal dersten (fen, matematik ve sosyal bilimler) herhangi birinde başarısız olursa, beceri dersi notları en iyi beşe eklenir. Önerilen değişiklikler 2023-24 akademik oturumundan itibaren geçerli olacaktır.
Karar, CBSE tarafından normal ve beceri konuları arasındaki boşluğu kapatmak için verildi. Normal derslere ek olarak profesyonel bir konu üzerinde çalışmak, öğrencilerin bilgi tabanını niteliksel olarak artıracak ve onlara belirli bir alanda pratik bilgi sağlayacaktır.
Education Times ile yapılan görüşmede, Bisvajit Saha, CBSE Direktörü şöyle diyor: “Beceri notlarını IX ve X sınıfları için en iyi beşe dahil etme kararı, NEP 2020’nin eğitime kapsayıcı bir yaklaşımı savunması nedeniyle alınmıştır. Bu adım, mesleki eğitimin normal eğitimle bütünleştirilmesi için atılmıştır, böylece normal normal ve mesleki dersler arasında bir ayrım yapılmaz. Ayrıca ebeveynleri, çocuklarını beceri konularını proaktif olarak seçmeleri için motive etmeye teşvik edecektir.”
Bu temel beceri kavramı, ülkenin gelecekte küresel bir beceri başkenti haline gelmesi için akademik konuları baltalamadan okul düzeyinde içselleştirilmelidir. Saha, “Öğrencilerin en iyi potansiyellerini ortaya çıkaracak yenilikçi pedagojiler yoluyla proje ve etkinliklere katılmalarında önemli bir rol oynayacağından, okullarda beceri eğitimi teşvik edilmelidir” diye ekliyor.
Amaç, birbiriyle bağlantılı akademik ve beceri konularıdır. “Örneğin öğrencilerin Sosyal Bilimler dışında beceri alanı olarak Turizmi seçmeleri faydalı olacaktır çünkü ikisi birbiriyle ilişkilidir. Benzer şekilde, öğrenciler Bilim okurken bilgi tabanını artırmak için bir beceri konusu olarak BT’yi seçebilirler. Son zamanlarda, Yaşam Bilimleri alanındaki beceri kursları ve Farmasötik Bilimlerdeki bazı kavramlar da tanıtıldı” diyor Saha.
Sudha Acharya, Başkan, Aşamalı Okullar için Ulusal Konferans (NPSC), “Bir okul eğitimi ekosisteminin ilerici olması için, geleneksel ve mesleki dersler arasında hiçbir ayrım olmamalıdır. Geleneksel konularda performans gösteremeyen öğrenciler için bir teşvik görevi görür. Özellikle özel ihtiyaçları olan çocuklar için faydalıdır, çünkü onları bir miktar stresten kurtarır.