BATHINDA: Dezenformasyona karşı iklim eylemi 50’den fazla iklim ve dezenformasyon karşıtı kuruluştan oluşan küresel bir koalisyon olan (CAAD), Perşembe günü Mısır’ın Şarm el-Şeyh kentinde düzenlenen Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı (COP27) sırasında ortaya çıkarılan iklim dezenformasyonuna ilişkin genel raporunu yayınladı. Rapor, liderliğindeki 18 kuruluştan analistlerle koalisyonun COP27 istihbarat biriminin çabalarını yansıtıyor. Stratejik Diyalog Enstitüsü (ISD). Birim, en belirgin yanlış ve yanıltıcı hikayeleri takip etti.
Rapor, 1 Eylül ile 23 Kasım 2022 arasında 850’den fazla reklamverenin analizinden geliyor.
Rapor, fosil yakıt endüstrisiyle bağlantılı kuruluşların bir örneğinin, COP27 öncesinde ve sırasında iklim krizi, net sıfır hedefleri ve fosil yakıtlara duyulan ihtiyaç hakkında yanıltıcı iddiaları yaymak için ücretli reklamlar için Meta’ya yaklaşık 4 milyon dolar harcadığını ortaya koydu. Analiz, çoğunluğu ABD’li bir kurumla ilişkili bir PR grubundan gelen 3.781 reklam tespit ederken, yalnızca ABD’li plastik üreticileri 1 milyon dolardan fazla harcadı ve Suudi Yeşil Girişimi 13 reklam yayınladı.
Analistler, Temmuz 2022’den bu yana Twitter’da #ClimateScam hashtag’inde yaşanan ani artış da dahil olmak üzere, iklimin doğrudan reddiyle ilgili içerikte şaşırtıcı bir artış keşfettiler.
Dezenformasyon iddialarının anlatı oyun kitabı, yaşam maliyeti krizini istismar etmek ve iklim krizi veya sera gazı emisyonları hakkındaki endişeleri, yeşil teknolojinin güvenilirliği hakkındaki yanlış şüpheleri ve fosil yakıtların gerekli ve güvenilir olduğu konusunda yanlış tanıtım yapmak olarak tasvir ediliyor. iklim iyileşmesi gibi kayıp ve zarar tartışmalarının yanıltıcı çerçevelenmesi.
Rapor biraz sonra gelecek Sultan Ahmed Cabir gelecek yıl COP28’in yeni başkanı olacağı açıklandı. BM iklim zirvesi ilki aktif bir petrol yöneticisi tarafından yönetildi ve yakın zamanda, dünyanın en büyük petrol şirketlerinden biri olan Exxon’un, on yıllardır fosil yakıtlar ile küresel ısınma arasındaki bağlantıyı açıkça reddetmesine rağmen, 1970’lerdeki iklim tahminlerini doğru bir şekilde tahmin ettiğini ortaya koyan bir analiz yaptı.
Ek olarak, COP27 fosil lobicileri için rekor bir katılım gördü. Rapora göre bu gelişmeler, gelecek yıl yapılacak iklim konferansında ve diğer iklim politikası anlarında dezenformasyonun daha geniş çapta yayılması için temel oluşturuyor.
“Bu araştırma, iklim dezenformasyonunun ortadan kalkmadığını ve aslında daha da kötüleştiğini gösteriyor. COP sırasında, Twitter’ın arama motoru, #ClimateScam’i arkasındaki veriler için herhangi bir gerekçe göstermeden en iyi sonuç olarak gösterdi” dedi. Eric Seiber, Friends of the Earth ABD’de iklim dezenformasyonu sözcüsü. “Hükümetler sosyal medyayı ve reklam şirketlerini sorumlu tutana ve şirketler profesyonel yanlış bilgi verenleri sorumlu tutana kadar, iklim krizini çevreleyen önemli konuşmalar risk altında olacak. Yeni başlayanlar için Twitter, bu affedilemez iklim reddi eğiliminin nasıl ortaya çıktığını açıklamalı. ”
CAAD koalisyonunun üyeleri de konferans sırasında Şarm El-Şeyh’te sahadaydı ve iklim ve teknoloji politikası liderleriyle iklim dezenformasyonunu ele almanın aciliyetini vurguladı. “COP27, iklim dezenformasyonunun ülke delegasyonları ve liderler arasındaki konuşmanın bir parçası haline geldiği ilk COP oldu” diyor. Jack DubbinsConscious Advertising Network eşbaşkanı: “Almanya’dan Saint Lucia’ya kadar ülkelerden konuştuğumuz liderlerin hepsi dezenformasyona karşı yürütülen savaş konusunda derinden endişeliydi. İklim krizinin aciliyeti yanlış bilgilendirme ve dezenformasyonla baltalanmaya devam ederse, o zaman hepimizin çok ihtiyaç duyduğu iklim eylemi geri dönüşü olmayana kadar ertelenecek.”
CAAD, ABD hükümetine, AB’ye, BM’ye, IPCC’ye ve Big Tech şirketlerine iklim dezenformasyonu tehdidini kabul etmeye ve dezenformasyon eğilimlerini ölçmek için şeffaflığı ve verilere erişimi iyileştirmek ve ücretli reklam içeriğinde yanıltıcı fosil yakıt savunuculuğunu sona erdirmek için acil adımlar atmaya çağırıyor. , platformlarda dezenformasyon yayan mükerrer suçlulara karşı politikalar uygulamak ve iklim dezenformasyonunun standartlaştırılmış ve kapsamlı bir tanımını oluşturmak.
Stratejik Diyalog Enstitüsü rapora koordinatör ortak olarak dahil olurken, ACT Climate Labs, CASM Technology, Climate Nexus, Code for Africa, Conscious Advertising Network (CAN), DeSmog, Dewey Square Group, E3G, Friends of the Earth US ( FoE ), Graphika, Media Matters for America, Purpose Asia Pacific, Purpose Climate Labs, Roots – Greenpeace, Union of Concerned Sciences, University of Exeter – SEDA Lab katkıda bulunan ortaklar olarak.