Birlik Bakanı Nitin Gadkari’nin Broad Gauge Metro trenleri Bharat Metrosuna girdikten sonra Nagpur’dan çıkıyor mu? | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod


NAGPUR: 2023-24 genel bütçesinin kısa mesafeler için Vande Bharat Metrosu (VBM) yüksek hızlı trenlerini kullanıma sunmayı teklif etmesiyle, çok tartışılanların kaderi şimdi dengede görünüyor.
VBM’leri uygulama kararı, bütçe sonrası basın toplantısında Demiryolu Bakanı Ashwini Vaishnaw tarafından verildi.
Nagpur’dan Bhandara, Gondia, Katol, Betul, Wardha, Chandrapur, Ramtek gibi şehirlere ve diğer şehirlere Maha Metrosu ile BGM trenlerinin işletilmesi, Karayolu Ulaştırma ve Karayolları Bakanı Nitin Gadkari’nin rüya projesidir.
18 Temmuz 2018’de Merkez Demiryolu ve Maha Metro, demiryolu tesislerini kullanarak BGM trenlerini çalıştırmak için Nagpur’da bir MoU bile imzaladı. Demiryolu Kurulu da Kasım 2019’da projeyi onayladı, ancak hiçbir zaman gerçekleşmedi.
24 Temmuz 2022’de NH-547E’nin (Saoner-Dhapewada-Gondkhairi) açılışını yaparken Gadkari, Ağustos ayında Demiryolu Bakanı Ashwini Vaishnaw’ın huzurunda yeni bir MoU imzalanacağını yineledi. Ancak VBM trenlerinin duyurulması ile BGM’nin geçmişte kaldığı görülüyor.
Cuma günü, hem Merkez Demiryolu hem de SECR yetkilileri, BGM’nin kaderi sorulduğunda TOI sorusunu atladılar. SECR demiryolu yöneticisi Maninder Uppal, “VBM trenleri kısa mesafeler için tasarlanıyor ve yıl sonuna kadar piyasaya sürülmesi bekleniyor” dedi.
Uppal, “Vande Bharat Metro, Vande Bharat Express’in 50-60 km menzil içindeki şehirleri hedefleyen ve evden işyerine seyahat eden insanlara fayda sağlayan mini bir versiyonudur” dedi.
Kaynaklar, “Demiryolları, Maha Metro’nun altyapısını kar paylaşımı temelinde işletmesine izin veren tekliften hiçbir zaman rahatsız olmadı. BGM trenlerinin işletilmesini kolaylaştıracak tüm altyapı demiryolları tarafından taşınacaktı. Demiryolları, VBM trenlerini çalıştırmaya yönelik Maha Metro planını kaçırmış gibi görünüyor.”
Bu arada, bölgelere göre programlara ve altyapı projelerine tahsisi gösteren Pembe Kitap’ın (2023-24) bir incelemesi, Orta Hindistan ve Vidarbha bölgesinin demiryollarının üçüncü ve dördüncüyü tamamlamak için büyük bir miktar tahsis etmesiyle 3.000 Rs’den fazla crore alacağını belirtiyor. hatlar, çoğaltma, yeni hatlar, yolcu tesisleri ve diğer geliştirme projeleri.
DRM Uppal, 791 Rs değerindeki projelerin Bilaspur’daki SECR genel merkezi tarafından onaylandığını söyledi. Bunlar arasında, diğerlerinin yanı sıra, RUB/ROB’ler inşa edilerek 18 hemzemin geçidin kapatılması, Itwari gibi bir koçluk deposu, Kalamna’da bir araştırma deposu, Gondia’daki DEMU hangarının yükseltilmesi, platform uzunluğunun artırılması, personel bölmeleri, malların geliştirilmesi yer alıyor. hangarlar, kanalizasyon arıtma tesisleri.
Demiryolu proje analisti Alok Patel, “Vidarbha bölgesinde hem Merkez Demiryolu hem de SECR için yeni hatların gelmemesi üzücü. Ayrıca bölgede Vande Bharat Ekspres trenlerinin bakımını yapacak bir tesisin geliştirilmesi için herhangi bir tahsis yapılmamıştır. Bu, daha fazla trenin tanıtılma şansını azaltıyor.”
“Nagpur ve Sewagram arasındaki üçüncü ve dördüncü hatlardaki çalışmalar iyi tahsisatlara rağmen ertelendi. Bu, Nagpur üzerinden daha fazla trenin girişine zarar veriyor. Ajni terminali için tahsisler çok düşük ve önümüzdeki mali yılda bu cephede çok fazla ilerleme kaydedilmesi pek olası değil” diye ekledi Patel.
BÖLGE NE ALIYOR
Merkez Demiryolu
* Wardha-Nagpur 3. Hat (76km) | 150 tl
* Wardha-Ballarshah 3. hat (132km) | 300 €
* Itarsi-Nagpur 3. hat (280km) | 310 tl
* Wardha-Nagpur 4. Hat (79km) | 150 tl
* Araç tamir atölyesi Badnera | 40 tl
* Wardha-Yavatmal-Nanded yeni hat | 850 tl
* Ajni Uydu Terminali | 7,5 kr
GÜNEYDOĞU MERKEZ DEMİRYOLU
* Yeni Kurallar | 389 tl
* Parça dönüştürme | 86.51 cr
* Wadsa-Gadchiroli Hattı | 100 tl
* Chindwara-Nagpur | 15.50 tl
* Chhindwara-Mandla: Rs 50 cr
*Rajnandgaon-Nagpur 3. hat | 777 tl
* Gondia’da yükseltilmiş yol | 300 €