Jammu: Jammu ve Keşmir Hükümeti Öğrenci Değerlendirmesini de uygulamaya karar verdi değerlendirme programı (SAES) bir sonrakinden başlayarak akademik oturumDevlet Eğitim Araştırma ve Öğretim Konseyi’nin (SCERT) tüm hükümet ve devlet tarafından akredite edilmiş okullar için tek tip anketler geliştirmek.
Bu karar, geleneksel sınav sistemine son verecek büyük bir değişikliği temsil ediyor.
Göre YEP-2020 Sınav reformları, değerlendirmenin amacı, öncelikli olarak ezberlenmiş becerileri test eden özetleyici bir amaçtan, daha düzenli ve biçimlendirici, daha yeterlilik temelli, öğrencilerimizin öğrenmesini ve gelişimini destekleyen ve analiz, eleştirel düşünme gibi üst düzey becerileri teşvik eden bir amaca dönüşecektir. ve kavramsal netlik.
Bir yetkili, “Yapay zeka destekli yazılımlar, öğrencinin ilerleyişine dair 360 derecelik bir bakış açısı oluşturacak ve en iyi kariyeri seçmelerine yardımcı olacak.”
“Okul eğitimindeki 10+2 kalıbının yerini alan NEP-2020 yönergesine göre benimsenen yeni müfredat ve pedagojik yapı olan 5+3+3+4 ile yeni ölçme ve değerlendirme sistemi kuruluş aşamasından itibaren yürürlüğe girecek, katma.
“‘Temel’ aşama eğitimin ilk beş yılından oluşur, sonraki üç yıl ‘Hazırlık’, ardından üç yıl daha ‘Orta’ aşama gelir. Son dört yıl, Aşama I’deki 9. ve 10. sınıfları içerir ve Aşama II’de ‘İkincil’ aşama başlığı altında 11. ve 12..”
“Standart işletim prosedürleri de dahil olmak üzere her seviyedeki değerlendirme mekanizmasının içeriği, aynı zamanda SCERT’nin direktörü olarak da görev yapan Eğitim Baş Sekreteri Alok Kumar tarafından imzalanan 12 sayfalık bir belgede belirtilmiştir.”
“Temel aşamanın ölçme ve değerlendirme işlemleri, Bölümde açıklanan modeller kullanılarak okul müdürleri tarafından yürütülmelidir. okulda değerlendirme NCERT/SCERT tarafından (SBA) belgesi.”
“Değerlendirme, kompleks başkanının gözetimi ve DIET/SCERT’in genel denetimi altında kompleksin başında yapılacaktır.”
Bu karar, geleneksel sınav sistemine son verecek büyük bir değişikliği temsil ediyor.
Göre YEP-2020 Sınav reformları, değerlendirmenin amacı, öncelikli olarak ezberlenmiş becerileri test eden özetleyici bir amaçtan, daha düzenli ve biçimlendirici, daha yeterlilik temelli, öğrencilerimizin öğrenmesini ve gelişimini destekleyen ve analiz, eleştirel düşünme gibi üst düzey becerileri teşvik eden bir amaca dönüşecektir. ve kavramsal netlik.
Bir yetkili, “Yapay zeka destekli yazılımlar, öğrencinin ilerleyişine dair 360 derecelik bir bakış açısı oluşturacak ve en iyi kariyeri seçmelerine yardımcı olacak.”
“Okul eğitimindeki 10+2 kalıbının yerini alan NEP-2020 yönergesine göre benimsenen yeni müfredat ve pedagojik yapı olan 5+3+3+4 ile yeni ölçme ve değerlendirme sistemi kuruluş aşamasından itibaren yürürlüğe girecek, katma.
“‘Temel’ aşama eğitimin ilk beş yılından oluşur, sonraki üç yıl ‘Hazırlık’, ardından üç yıl daha ‘Orta’ aşama gelir. Son dört yıl, Aşama I’deki 9. ve 10. sınıfları içerir ve Aşama II’de ‘İkincil’ aşama başlığı altında 11. ve 12..”
“Standart işletim prosedürleri de dahil olmak üzere her seviyedeki değerlendirme mekanizmasının içeriği, aynı zamanda SCERT’nin direktörü olarak da görev yapan Eğitim Baş Sekreteri Alok Kumar tarafından imzalanan 12 sayfalık bir belgede belirtilmiştir.”
“Temel aşamanın ölçme ve değerlendirme işlemleri, Bölümde açıklanan modeller kullanılarak okul müdürleri tarafından yürütülmelidir. okulda değerlendirme NCERT/SCERT tarafından (SBA) belgesi.”
“Değerlendirme, kompleks başkanının gözetimi ve DIET/SCERT’in genel denetimi altında kompleksin başında yapılacaktır.”