Ballarshah’da SAG seviye sondası siparişi verildi köprü döşemesi çöktü | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod
NAGPUR/CHANDRAPUR: Yaya köprüsünün bir kısmının çökmesinden bir gün sonra (FoB) bir kadının öldüğü ve 22 kişinin de yaralandığı Ballarshah tren istasyonunda, Merkez Demiryolu, hataların araştırılması için Yüksek İdari Düzey (SAG) soruşturma emri verdi.
Demiryolu yetkilileri, düzenli yapısal denetimlerin yapıldığını söyledi Hint demiryolları (IR) ve IR onlara karşı sert ama “Ballarshah davasında açıkça bir hata var”. “Bu açık bir ihmal ve kötü bakım durumudur” diye eklediler.
Yetkililer, “Soruşturma, denetimlerin sıklığını, son denetimde bulunan sorunları ve sorumluluk oluşturmak için zaman içinde çözülen sorunları ele alacak.” dedi.
Bu arada savaş üssü FOB’un çöken kısmı tamir ediliyor. Ballarshah istasyonunda kamp kuran köprü uzmanlarından oluşan bir ekibin yeşil sinyalinin ardından FOB’nin Pazartesi gece yarısına kadar tekrar faaliyete geçmesi beklenmiyordu. Bu raporun sunulmasına kadar, FOB trafiğe açılmamıştı. İş için 90’dan fazla işçi ve 10 süpervizör istihdam edildi.
Merkez Demiryolu baş halkla ilişkiler sorumlusu (CPRO) Shivaji Sutar “İstasyondaki yeni köprü çalışmalarının 2023 Ocak ayı sonunda tamamlanması bekleniyor. Bu, tıkanıklığı azaltmak için ek bir tesis olacaktır.” Demiryolu yetkilileri, 10 kişinin şu anda tedavi edildiğini ve birinin durumu hala kritik olduğunu söyledi. Yaralananlardan Rajura’dan Radheshyam Kailashsingh (62), kafa travması ve göğüs kırığı nedeniyle Nagpur’daki özel bir hastaneye sevk edildi. Başından yaralanan başka bir yolcu Ranjana Khartad’ın (60) kritik olduğu söyleniyor.
Bölgesel Demiryolu Kullanıcıları Danışma Komitesi (ZRUCC) Üyesi. Shriniwas Sunchuwar demiryolu yetkililerini, herhangi bir yapısal denetim gerçekleştirmeden 50 yıllık FoB’yi kullanarak yoksul insanların hayatını tehlikeye atmakla suçladı.
Sunchuwar, trajediden 24 saat sonra bile kimsenin sorumlu olmadığını söyledi. Ballarshah istasyonunda kamp yapan üst düzey demiryolu yetkilileri, eylemin ancak bir soruşturma tamamlandıktan sonra başlayacağını söyledi.
ZRUCC üyesi, demiryollarının kalabalığı yönetmedeki başarısızlığını ortaya çıkardı. İstasyonda beş peron var ve trajedinin olduğu Pazar günü beş posta/ekspres treni – Kerala-Delhi, Kazipeth-Pune, Ballarshah-Wardha, Ballarshah-Gondia ve bir tane daha – 16:00 ile 17:00 saatleri arasında varıyor. Pazar günleri çok kalabalık oluyor ama kalabalık yönetimi yok.
Sunchuwar, köprünün bir kısmı çöktüğünde bile yeniden kullanım için onarılmasının ardındaki mantığı sorguladı. Aynı köprünün bir kısmı yolcuların ağırlığı altında çökebildiğinde, diğer kısımlarının da çökebileceğini savundu. “FOB’un yapısal gücünü doğrulamak yerine, demiryolları onu onarıyor” dedi.
Konuyla ilgili netlik, Chandrapur bölgesinin toplayıcısı Vinay Gowda TOI’ye şunları söyledi: “Şimdiye kadar FoB’nin yapısal denetimi yapılmamış olsa da, köprünün sağlamlığını test etmek için demiryollarından özel bir köprü ekibi buraya geldi. Onarım işi tamamlandığında, bu ekip FoB’nin yapısal sağlamlığını doğrulayacaktır. Yolcular tatmin olana kadar FOB’u kullanmalarına izin verilmez.”
Halihazırda 3, 4 ve 5 numaralı peronlar tren hareketleri için kullanılmaktadır. FOB tamamen kapatılmıştır ve yolculardan 1-5 numaralı peronlar arasındaki yollarda inşa edilen yolları kullanmaları istenmiştir.
Sunchuwar, “Yolcular, aynı hat üzerinde çalışan trenler olsa bile, belirlenen platformlara ulaşmak için rayları geçiyor. Bu da yolcuların hayatını riske atıyor” dedi.
Bu arada, Başbakan Eknath Shinde, 9 metre yüksekliğindeki bir FOB’un raylarına düştükten sonra hayatını kaybeden merhum Nilima Rangari’ye 5 lakh Rs tazminat ödediğini duyurdu. Muhafız bakan Sudhir Mungantiwar olay yerini ziyaret etti ve daha sonra Chandrapur GMCH’de yaralı yolcularla görüştü.