‘Azınlıklar için kamu parasının adaletsizliğini azaltmak’ | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod


NAGPUR: Azınlık toplulukları için toplam fon tahsisi, bu yıl Birlik bütçesinde %38 oranında azaltıldı. Bütçe beklentisiyle Müslüman öğrencilere yönelik bazı burslar da durduruldu. Azınlıklar için toplam bütçe tahsisi, geçen yıl 5.020 Rs’den 3.097 Rs’ye düştü. 2022-23 için revize edilmiş tahminler, 2.612 Rs ile daha da düşük. Hükümet, yararlananlar azaldığı için fonların kullanılmadığını iddia ediyor. Tanınmış avukat Firdevs Mirza iddiayı sorguluyor ve asıl sebeplere vurgu yapıyor. TOI ile yaptığı bu röportajda, aynı zamanda toplumdan aydınların giriştiği girişimlerden de bahsediyor.
alıntılar…
S. Azınlık programlarına tahsis edilen kaynaklar yetersiz kullanılıyor mu?
C. Öncelikle kullanımdan ne kastedildiğini anlamalıyız. Müslüman çocuklar arasında büyük bir okul terki olduğu için prematrik bursu başlatıldı. Bir diğer önemli program olan Mevlana Azad Ulusal Bursu, yüksek öğrenim faydalanıcılarına yardımcı oldu. Bunlar büyük fayda sağladı, ancak şimdi hükümet onları durdurdu. Medrese demek dini kurum demek değildir. Müslüman bölgelerdeki ilkokullardır. Bütçe tahsisleri, geçen yıl Rs 160 crore’den bu yıl Rs 10 crore’a düşürüldü. Bu tür refah programları, Sachar Komisyonu’nun raporuna dayanan 15 maddelik PM programı kapsamında uygulandı. Azınlık İşleri Bakanlığı’nın kesintilere gerekçe olarak gösterdiği gerekçe ise yararlanan sayısının azalmış olması. Sonuç olarak, hükümetin azınlıklar arasındaki okulu bırakma oranı üzerinde herhangi bir kontrolü yoktur. Bu iddia herhangi bir çalışma veya veri içermez. Devlet, yararlanıcılardan herhangi bir mekanizma olmadan yaratmak için çaba göstermelerini beklemektedir. Devlet yararlanıcılarla temasa geçerek fonları kullanmalıdır.
S. Sadece Müslüman kızları eğitmeyi değil, aynı zamanda onları önemli işlere girmeleri için teşvik etmeyi de vurguladınız.
A. Geçenlerde 185 hak eden Müslüman öğrenciyi tebrik etmek için davet edildim. Bunlardan 126’sı kızdı. Bu durum karma okullarda bile kız öğrenci sayısının arttığını göstermektedir. Azınlıklar için bir çekince yok ama kızlar için var. Bu nedenle, daha iyi fırsatlara sahipler ve bunu başarmaları için onlara yardımcı olmalıyız. Genel olarak, kızların karşılaştığı sorunların %50’si tüm sınıflarda görülmektedir. Müslüman kızların sorunları daha çok çünkü eğitim için evlerinde/topluluklarında ve ötesinde zorluklarla yüzleşmek zorundalar. Ne kadar çok ortaya çıkarlarsa, diğerleriyle o kadar iyi rekabet edebilirler.
S. Bu, Müslüman erkeklerin iyi durumda olduğu veya aynı ilgiye ihtiyaç duymadıkları anlamına mı geliyor?
A. Mevlana Azad Bursunun iptali erkek çocukları olumsuz etkileyecektir. Yeni eğitim politikası özel kurumları ön plana çıkarıyor. Sadece maliyetleri karşılayabilirlerse başarılı olabilirler. Aksi takdirde geride kalacaklardır. Erkeklerin de aynı miktarda ilgiye ihtiyacı var ama şu anda kızların daha fazla ilgiye ihtiyacı var.
S. Vidarbha Müslüman Aydınlar Forumu kız çocuklarının eğitiminde nasıl bir rol oynayacak?
C. Marathi’deki SSC sınavında birinci olan her Müslüman kıza 11.000 Rupi ödül vermeye başladık. Ödül rahmetli annem Rukiya Khatoon adına verildi. Amaç, tüm devlet formaliteleri Marathi’de yapıldığından Müslüman öğrenciler arasında yerel dili teşvik etmektir.
S. Unutulmuş kahramanları da canlandırıyorsunuz.
C. Pek çok Müslüman ikon, diğer özgürlük savaşçılarıyla birlikte İngilizlere karşı savaştı. Ama şimdiki nesle yanlış bir şekilde Müslümanların hiçbir harekete katılmadığı söylendi. Geçen ay kutladık Han Abdul Gaffar Han. Sahibiz mayonez hastane. özgürlük savaşçısı Şer Ali Afridi Mayo’yu, ardından Viceroy’u öldürdü. Hastaneye Sher Ali’nin adını vermeliydik. Bu kahramanları hatırlamak toplumda güven inşa edecek
S. Bu fonları kullanmak için ne yapılması gerekiyor?
A. Müslümanlara öğretmekle ilgileniyorum. Hükümetin cevabı, verilen kaynakların kullanılmadığıdır. Hükümetin bunu uygulamak için uygun bir planı yoksa, fonlar nasıl kullanılacak? Bunu yapacak devlet düzeyinde bir kurum yoktur. SC öğrencileri için fonlar BARTI aracılığıyla kanalize edilir. Sosyal hizmet SARATHI’yi yönetir veya mahajyoti OBC öğrencileri için. TARTI kabileler içindir. Ancak Müslümanlar için kıyaslanabilir bir kurum yoktur. Bir azınlık kurumunuz yoksa fonlar nasıl kullanılacak? Sosyal yardım ve aşiret müdürlüklerimiz var. Azınlıklar için bir müdür yoksa, öğrenciler program yardımlarına başvurmak için Ulusal Hükümete kendi başlarına gidebilirler. Buradaki önemli soru gerçekten göçmen öğrenci yetiştirmek isteyip istemedikleridir.
S. Bu hamlelerin etkisi ne olacak?
C. Azınlık nüfusunun %15’ini geride tutarak ülke ilerleyemez. Onların güvenini kazanmak ve onları ana akıma çekmek hükümetin anayasal görevidir. Hükümet azınlık nüfusu beklememelidir. Hükümet onlara yaklaşmak zorunda kalacak. Sadece bir oy bankası olmak istemiyoruz. Müslümanlar ayrıcalıklı muamele değil, eşit muamele görmek isterler. Ama sosyal hizmetleri kesmek haksızlıktır. Anayasa yurttaşlar ve hükümetle ilgilidir. Her vatandaşın sosyal ve ekonomik gelişimi hükümetin görevidir. 46. madde, hükümetin vatandaşlara karşı yükümlülüklerini açıkça tanımlar. Hükümet, herkes için eşit koşullar yaratmaya çalışmalı ve ardından onları ana akım haline getirmelidir. Eşit fırsatlar yaratmak, marjinalleştirilmişleri ana akımlaştırmaya yönelik ilk adımdır. Azınlıklar için finansmanın büyük ölçüde kesilmesi, onların oyun alanını düzleştirmelerini engelleyecektir.