3 yaşına kadar çift müşteri, Air Bank’ı yerine getiriyor ve hizmet yelpazesini genişletiyor

HakikaT

Global Mod
Global Mod
PPF grubunun başında Air Bank’ın genel editörü Michal Strcula, bankanın büyüklüğünü ikiye katlama hedefi olduğunu belirtti. Nasıl yönetiyorsun?
Büyüme istiyoruz ama eskisi gibi olacak. Müşteri veritabanlarından bahsettiğimizde bizi aktif olarak kullanan müşterilerimizden bahsediyoruz. Ülkemizde ilk oranları diğer bankalara göre çok yüksektir.


Yeni müşterileri nereden ve nasıl edinirsiniz? Esk pazarı bu konuda oldukça doymuş durumda.
On iki yıl önce Air Bank Çek pazarında faaliyet göstermeye başladığında ülkelerin yarısının kendi bankası vardı, biz de onlardan müşteri almaya başladık. Sonra bizim farklı olmamızın değerini gördüler. Bankacılığı hiçbir ücret ödemeden sunduk ki bu çok sezgiseldi ve şu anda bile piyasadaki en iyi hizmetleri sunduğumuzu göstermeye çalışıyoruz.


Banka hesabı açıp bu hesap için hangi bankayı seçeceğine karar verebilecek çağa giren nesil yavaş yavaş büyüyor. Onları sabırsızlıkla bekliyoruz ve onlara mümkün olan en iyi deneyimi sunmak istiyoruz. Hedef çok iddialı ama bu yaz bunu gerçekleştirmek uzun zaman alacak. Sadece yeni müşterileri nereden bulacağımıza bakmıyoruz, aynı zamanda mevcut müşteriler için de teklifimizi genişletiyoruz.


Hedefinize ne zaman ulaşmak istiyorsunuz?
2026 yılında bu hedefimizi gerçekleştirmek için elimizden geleni yapalım.


Bu açıdan diğer bankalarla karşılaştırıldığında mevcut pazar konumunuz nasıl?
Bugün bankacılık sistemimizde bir milyondan fazla kişi çalışıyor, dolayısıyla Çek Cumhuriyeti’nde bir avuç müşteriyiz. Bazı bankalarda bizi yedi numara olarak görebilirsiniz ama bunun nedeni bazı bankalardaki Slovak piyasasının terliliğidir. Yalnızca esko ve perakende müşterilerine odaklanıyoruz.


Odak noktanızı işe mi kaydıracaksınız?
Ağırlıklı olarak perakende müşterilere ve onlara yönelik hizmetler satıyoruz ancak bu yıl kadın girişimcilere yönelik yeni bir ürünü piyasaya sürdük. Dolayısıyla kurumsal bankacılığa yönelmemek amacıyla bu alana da yavaş yavaş giriyoruz.


Müşteriye erişimde büyüme sorunu yaşamıyor musunuz?
O acı çekmiyor, ben çekmiyorum çünkü ona çok güveniyoruz. Şu ana kadar büyümek istediğimizden çok bahsettik. Ancak mevcut müşterilerimize yönelik hizmetleri geliştirme ve iyileştirme tutkumuzu geliştirelim. Aslında yeni müşteri ile mevcut müşteri arasındaki farkı bilmiyoruz. Tüm hizmetlerimizi tüm müşterilerimiz için geliştirmek ve sunmak istiyoruz.


On iki yılın ardından, Çekçe’de neredeyse herkesin tanıdığı reklamlarınız eşliğinde iyi ve kötü bankaya veda ettiniz. Yeni kampanyaya tepkiler nasıl?
Bazı izleyicilerin iyi ve kötü olarak nitelendirdiği bankalar, başından beri yanlarında olan bir reklam anlayışıydı. O zaman bile insanların yeni ve yenilikçi bankacılığı geleneksel bankacılıkla karşılaştıran kavrama alışması ve bunun ne anlama geldiğini anlaması biraz zaman aldı.


Yeni kampanyaya son derece olumlu tepkiler aldık. İnsanlar nereye gittiğimizi anlıyor, ancak yeni reklamları sözde iyi ve kötü bankalarla karşılaştırmaktan korkmayacağız. Bu yeni iletişimin bizi geleceğe eskisinden daha iyi yönlendireceğini biliyoruz.


Air Bank’ta, yaz aylarında bazı iş kadınlarının kartları kabul etmemesiyle ilgili davaya bir yanıt hazırlıyorsunuz. Tam olarak neyle ilgili?
Reklam şirketlerinden gelen siparişleri tartışmaya başladığımızda ve bunların nesi yanlış olduğunu öğrendiğimizde, teknik bütünlük, kullanım kolaylığı ve düşük ücretler gibi birkaç temel önkoşulu içeren bir ödeme sisteminin eksikliğinin olduğu açıkça ortaya çıktı.


Bu nedenle verilere güvendik ve satıcıların yaklaşık yarısının kart kabul etmediğini tespit ettik. Öte yandan müşterilerimizin nakitsiz ödeme yapmak istediğini de biliyoruz. Yani burada büyük bir çatışma görüyoruz. Bu nedenle gelin bu pencerelere cevap verecek bir ürün ortaya koyalım. Yıl sonunda lansmanını yapacağımızı biliyoruz.


Teknik olarak nasıl çalışacak?
Bunun işe yaraması için hem müşterinin hem de pazarlamacının bir akıllı telefona ihtiyacı olacak.


Bu, kart şirketlerine ödenecek ücretin ortadan kalkacağı anlamına geliyor, çünkü QR’ye benzer bir ödeme nerede?
Şimdilik bu konuya girmeyeceğim ama ayrıntılara yakında geleceğiz. Birisinin gerçekten deneme fırsatı olmasa bile, bizimkinin nasıl görüneceğine ve ne kadar sınırlı olacağına dair garantili bilgiler duyduğumuzda, meslektaşlarımızla çok eğleniyoruz. Ancak soruna gitmek istediğimiz konusunda ilgilenen büyük bir iş adamının da bizimle iletişime geçmesi bizi çok mutlu etti. Bu, kendimizi insanlara acı çektiren ve kurtuluş getiren şeylere adadığımızı doğruluyor.


Hizmete diğer bankaların müşterileri de erişebilecek mi?
Evet, bankası ne olursa olsun herkese açık olacak.


ATM’ler arasındaki iletişim size nasıl kanıtlandı?
Müşteriden gelen geri bildirimlerden, kendilerine ücretsiz olarak çekilme seçeneği sunmamızı istedikleri açıkça görülüyordu. Ortak ATM’ler sayesinde müşterilerimiz iki bini aşkın ATM’den ücretsiz olarak seçim yapabilmektedir. Beşinci yılın başında bu iş birliğine mevduat ATM’leriyle başlayacağız.


Ancak paradoksal olarak şairin bundan dolayı yükseldiğini görmüyoruz. Müşterilerimiz esas olarak nakit kullanmıyor; insanların yüzde 75’i, kartlarının bir yerde reddedilmesi durumunda ödeme yapabilmek için nakit parayı tercih ediyor.


esk spoitelna ve Moneta, verileri üzerinde müşterilerinin Polonya’daki ödemelerinin arttığını gözlemliyor. iu vs’de bu eğilimi görüyor musunuz?
Evet zloti, müşterilerimizin ödediği euro ve dolardan sonra ikinci dövizdir. Marketlerde, süpermarketlerde veya benzin istasyonlarında bununla ödeme yapamazsınız ve Polonya zlotisi ile yapılan işlemler artıyor. Yıllararası ödemelerin hacmi ve sayısı yüzde 42 arttı.


Ayrıca Hava Bankası’nda yeni bir yatırım ürünü hazırlayın. Tam olarak ne olacak?
Ürüne bireysel olarak yatırım yapıyoruz ve bu sayede müşterilerimize hisse senedine yatırım yapmanın kullanıcı dostu ve kolay bir yolunu sunacağımızı biliyoruz. Bu seçenek mobil uygulamada mevcut olacak, üzerine tıkladığınızda hisse veya ETF fonu satın alabileceksiniz.


Şu anda müşteri olarak Portu’dan yatırım alıyoruz. Bu, teklifin müşteriye mobil uygulamada sunulmasıyla çalışır ve onlara göre doğrudan Portu portalı üzerinden işlem yaparlar. Ancak şimdi uygulamaya pmo yatırımı yapma imkanı sunmak istiyoruz. Hizmetin yıl sonunda başlatılması gerekiyor.


Başka varlıklara yatırım yapmak mümkün olacak mı?
Şu anda hisse senetlerine odaklanmak istiyoruz çünkü bu, müşterilerimizin çok ilgisini çeken bir alan.


PPF grubundan Vron cryptomonch’tan bahsediyor, işler nasıl gidiyor?
Cryptomonch’a bakalım. Hatta MICA’nın Avrupa düzeyinde düzenlenmesi sayesinde ortam biraz daha netleşti ancak somut mevzuata oturması biraz zaman alacak. Öncelikle aksiyona yatırım yapma seçeneğini başlatalım, ardından kripto para birimlerini takip edip değerlendireceğiz. Bu varlıklar aracılığıyla sürekli geliştirilmektedir ve müşteri tabanımız için yeterince çekici olup olmadığını ve denetlenen bir kuruluş olarak bizim için yeterince güvenli olup olmadığını değerlendirmek istiyoruz.


Yeni hizmet sözde taksitli ödemedir. Nasıl uyandı?
Hizmet, müşterinin son iki ay içinde yaptığı, t’den onbinlerce krona kadar olan ödemenin veya transferin, bir yıl olmaksızın t taksitlere bölünmesine olanak tanır. Clem, ihtiyaç duyduğunuzda planlanmamış düğünlere yardımcı olacak bir müşteridir. İlginçtir ki hizmeti test ettiğimizde müşterilerimize tamamen ücretsiz olarak sunmak istedik. Ancak halk bu söze şaşırmadı, biz de bunu bir kerelik altı elli kronluk sembolik bir ücret karşılığında sağlamaya karar verdik.


Bu hizmetten aktif olarak ücret almayacağız. Müşterinin ihtiyacı olursa onu kullanabileceğim gerçekten kesin. Ancak müşteriler kendi aralarında söz talebinde bulunduğundan kullanımının sürekli arttığını görüyoruz. İnsanlar kabaca çeyrek milyar kron tutarında ödeme dağıttı.


Belirli bir kişi taksit ödemesini ne için kullanıyor?
İnsanların yaklaşık yarısı tu’dan et’e havale yoluyla yapılan ödemeyi, yarısı da kartla yapılan ödemeyi bölüyor. Bu türlerde genellikle elektronik, hobi marketleri veya giyim ödemeleriyle ilgili olduğunu görüyoruz.



Karel Hork (46)


2023 yılının başından bu yana Air Bank müşterilerine yönelik Pe bölümünde yönetim kurulu üyesi ve editör olarak görev yapmakta olup burada müşteri hizmetleri, şubeler ve operasyonların geliştirilmesi ve geliştirilmesinden sorumludur. 2015 yılından bu yana PPF grubunda çalışmakta olup, Air Bank öncesinde Kazakistan’da Home Credit Bank’ta genel editörlük ve yönetim kurulu başkanlığı görevlerinde bulunmuştur. Satış editörü olarak Dwe, Endonezya’daki fintech şirketi Home Credit’e katıldı.


Mortgage portföyünüz nedir? Peki doğum görevleri?
Mortgage kredileri sunmaya başladık çünkü onlarla birlikte büyüyen müşteri neslinin aileleri ve evleri olduğunu keşfettik. Günlük bankacılığı basitleştirmeyi başardık ve aynısını ipotekler için de istedik. Öncelikle sipariş oluşturmaya odaklanıyoruz, böylece ipotek almak istemeleri durumunda başka yere gitmeleri için bir neden kalmıyor. Yeni müşteriler çekmek istediğimizden değil.


Müşterinin borcunu erken ödemesi durumunda bankaların ödenmemiş ipotek anaparasının yüzde ikisini almasına olanak tanıyan değişikliğe ne dersiniz?
Bu konuda esnek davrandığımız için, krediyi kendi fonunuzla ödeme seçeneği, sabitleme süreci boyunca istediğiniz zaman ücretsizdir. İpotek almaya başladığımızdan beri bu böyle. Bizim için maliyet gerektirse bile, müşterinin ipoteği ödemenin ve böylece kefaletten kurtulmanın bir yolunu bulması bizi mutlu ediyor.


Peki ya yeniden finansman?
Müşterinin sabitleme döneminde ipoteği başka bir bankaya yeniden finanse etmek istemesi farklı bir durumdur. Müşteri ipoteğinden tamamen kurtulacak durumda değildir, kefalet devam etmektedir. Dolayısıyla ödenen ve yükümlülükten muaf olacak bir borç değil, bankanın bir tedarikçisine ödenen ve sözleşme süresi boyunca bankanın başka bir tedarikçisine gidebilecek bir borçtur. . Müşteri ve bankanın üzerinde mutabakata vardığı, tek taraflı, belirtilmemiş bir durumdur. Müşterinin sabitleme süresi boyunca yeniden finansman yapmasını engellemeyeceğiz ancak böyle bir durumda, mantıksal olarak sabitleme nedeniyle maruz kaldığımız maliyetleri ödemek istiyoruz.


Sorun şu ki, bu durumda tam olarak tanımlanamıyor ve bazen farklı şekilde açıklanabiliyor. Bugün Ne Oluyor? Bu nedenle Maliye Bakanlığı’nın belirsizliği ortadan kaldırma çabasını takdir ediyoruz.


Sizce Çek Merkez Bankası’nın konut kredileri için belirlediği koşullar doğru değil mi?
Bunların objektif ve dikkatli bir şekilde belirlendiğini düşünüyorum. Ayrıca NB piyasada olup bitenlere tepki göstererek bazı parametreleri biraz gevşetiyor, bazılarını ise sıkılaştırıyor. Herhangi bir değişikliğe gerek olacağını düşünmüyorum.



Air Bank’ın müşteri bölümünün editörü Karel Hork



Mortgage kredileri zaten sıkıntılı bir dönemdeyken tüketici harcamaları bir miktar artıyor. iu vs’de bu eğilimi görüyor musunuz?
Tüketici harcamalarındaki büyüme eğilimini doğrulayabilirim. Performansımızı tüm pazarla karşılaştırdığımda kredilerin yaklaşık dörtte biri bizden, Air Bank veya Zonka’dan geliyor. Bu bizi ülkedeki en büyük iki tüketici hizmetleri sağlayıcısından biri yapıyor. Bunu, müşterilerimizin kredilerimizin oluşturulma şeklinin çok uygun olduğunu anlaması gerçeğiyle açıklıyoruz. Karmaşık olmayan değişkene göre herhangi bir yol göremiyoruz.


Bazı insanların emekli maaşıyla geçimini sağlamanın zorlaştığı mevcut durum, tüketici fiyatlarının büyümesinde rol oynamıyor mu?
Bizim durumumuzda durum böyle değil. Kime borç verdiğimiz konusunda çok sorumluyuz. Air Bank’ta müşterilerimizin artık büyümesinden kaynaklanıyor, dolayısıyla bu tür şeylerin kısaltıldığı bir dönem.