YENİ DELHİ: Ortak Üniversite Giriş Sınavına Giriş (CUET) önünde lisans kabulü Zorlu bir başlangıç yapan akademik takvim, yabancı üniversitelerle çift diploma programları da dahil olmak üzere yükseköğretim reformları ve dört yıllık UG derecelerine geçiş bu yıl eğitim sektöründe öne çıkanlar arasında yer aldı. CBSE ve CISCE yönetim kurulu sınavları NCERT, bölünmüş dönemler yerine bir yıl içinde tek bir sınav formatına geri dönerek, 2002 Gujarat İsyanları, Acil Durum, Soğuk Savaş, Naxalite Hareketi ve 12. Sınıf Ders Kitaplarından Babür Mahkemeleri ile ilgili bölümleri “müfredatının bir parçası” olarak yayınladı. rasyonalizasyon” egzersizi.
CBSE ayrıca 11. ve 12. sınıflar için tarih ve siyaset bilimi müfredatından Bağlantısızlar Hareketi, Afro-Asya Topraklarında İslam İmparatorluklarının Yükselişi ve Sanayi Devrimi ile ilgili bölümleri çıkardı.
Benzer şekilde 10. sınıf müfredatında “Gıda Güvenliği” konulu bir bölümden “küreselleşmenin tarıma etkisi” konusu çıkarılmıştır. ‘Din, Komünizm ve Politika – Komünalizm, Laik Devlet’ bölümünde Faiz Ahmed Faiz’in Urduca iki şiirinden çevrilmiş alıntılar da bu yıl hariç tutuldu.
Hükümet, merkezi olarak finanse edilen okullarda 40.000’den fazla sandalyenin serbest kalmasına yardımcı olan bir karar olan Kendriya Vidyalayas’a kabul için milletvekillerinin kotası da dahil olmak üzere birçok takdire bağlı kotayı kaldırmaya karar verdi.
Üniversite Ödenek Komisyonu (UGC) Mart ayında, ülke çapındaki merkez üniversitelere lisans kabulünün 12. Sınıf notlarına göre değil, CUET üzerinden yapılacağını duyurdu.
ilk baskısı CUET-UGÜlkenin en büyük ikinci kabul sınavı olarak ortaya çıkan , sınavların iptal edilmesine ve adayların endişeli ve mücadele etmesine neden olan birkaç aksaklıkla gölgelendi. Sınavdan bir gece önce çok sayıda öğrenciye iptaller bildirilirken, birçok merkez sınav iptalleri nedeniyle geri çevrildi.
UGC başkanı M Jagadesh Kumar, “sabotaj” raporlarının ardından bazı merkezlerde sınavın iptal edildiğini söylemişti.
Komite, gelecekte JEE teknik giriş sınavı ile NEET tıbbi giriş sınavını CUET’te birleştirmek için bir teklif öne sürdüğü için, CUET-UG’nin ilk aşamalarındaki teknik aksaklıkların “gerilemeler değil, dersler” olduğunu da iddia etti.
CUET-UG’nin zorlu başlangıcı, birçok üniversitede kabul sürecini geciktirdi ve akademik oturumun başlangıcı Temmuz yerine Kasım ayına alındı.
Okul ve üniversite sınıfları, Covid pandemisi nedeniyle çevrimdışı derslere yaklaşık iki yıllık bir aradan sonra bu yıl hayata döndü.
Hükümet ayrıca, pandemi sırasında akademik alanı büyük ölçüde işgal eden edtech platformlarını düzenlemek için bir politika üzerinde çalıştığını açıklayarak, düzenlemeye tabi olmayan Edtech sektörüne ağır bir şekilde saldırdı.
UGC ve teknik eğitim düzenleyicisi AICTE, standartlar kapsamında hiçbir “franchise” anlaşmasına izin verilmediğini söyleyerek, akredite üniversiteleri ve kurumları Ed-tech şirketleriyle ortaklaşa uzaktan eğitim ve çevrimiçi modda kurslar sunmaya karşı uyardı.
UGC, Hintli ve yabancı yüksek öğretim kurumlarının ortak veya çift diploma ve eşleştirme programları sunmalarının yolunu açtı.
Yine birincisi, hükümet, öğrencilerin aynı üniversitede veya farklı üniversitelerde aynı anda fiziksel modda aynı düzeyde iki tam zamanlı ders almalarına izin vermeye karar verdi.
Üniversiteler, daha sonra UGC’nin onur derslerinin dört yıllık dereceler olması gerektiğini belirten yönergeler yayınlamasıyla dört yıllık lisans programına (FYUP) geçişlerine başladılar.
Ancak kurul daha sonra, dört yıllık program tam olarak uygulanana kadar üç yıllık lisans derslerinin kesilmeyeceğini ve yeni modelde mezunların doğrudan doktora programlarına girebileceklerini açıkladı.
Yıl boyunca, ülke çapındaki üniversiteler ve yüksek öğretim kurumlarının da lisans (UG) ve lisansüstü (PG) programlarında yabancı öğrenciler için yüzde 25’e kadar fazladan kontenjan oluşturmalarına izin verildi.
Hükümet ayrıca üniversitelerin, resmi akademik yeterlilik ve yayın gerekliliklerinin zorunlu olmayacağı “Üniversitelerde ve Kolejlerde Uygulama Profesörleri (PoP)” kategorisinde öğretim üyesi olarak önde gelen uzmanların işe alınmasına onay verdi.
UGC tarafından iletilen yeni yönergeler kapsamında, mühendislik, bilim, medya, edebiyat, girişimcilik, sosyal bilimler, güzel sanatlar, kamu hizmetleri ve silahlı kuvvetler alanlarındaki uzmanlar bu kategori altında işe alınabilir.
Hindistan Teknoloji Enstitüleri’nin (IIT’ler) açık deniz kampüslerini kurmaya yönelik standartların resmileştirilmesi sürecini başlatmak için hükümet, önemli tavsiyelerde bulunan 17 üyeli bir komite kurmuştu.
HTE’lerin offshore kampüsleri “Hindistan Uluslararası Teknoloji Enstitüsü” olarak adlandırılabilir ve buradaki prestijli teknoloji enstitülerinden öğretim üyeleri yurt dışına milletvekili olarak gönderilebilir. Panel, yurtdışındaki HTE’ler öğrenci gücünü belirlemekte özgür olsa da, bu enstitülerdeki Hintli öğrencilerin yüzdesinin yüzde 20’den az olması gerektiğini önermişti.
Birkaç HTE, Orta Doğu ve Güney Asya ülkelerinden kampüslerini kurmaları için talepler aldı. IIT Delhi, BAE’de bir kampüs kurmayı düşünürken, IIT Madras Sri Lanka, Nepal ve Tanzanya’daki seçenekleri araştırıyor.
CBSE ayrıca 11. ve 12. sınıflar için tarih ve siyaset bilimi müfredatından Bağlantısızlar Hareketi, Afro-Asya Topraklarında İslam İmparatorluklarının Yükselişi ve Sanayi Devrimi ile ilgili bölümleri çıkardı.
Benzer şekilde 10. sınıf müfredatında “Gıda Güvenliği” konulu bir bölümden “küreselleşmenin tarıma etkisi” konusu çıkarılmıştır. ‘Din, Komünizm ve Politika – Komünalizm, Laik Devlet’ bölümünde Faiz Ahmed Faiz’in Urduca iki şiirinden çevrilmiş alıntılar da bu yıl hariç tutuldu.
Hükümet, merkezi olarak finanse edilen okullarda 40.000’den fazla sandalyenin serbest kalmasına yardımcı olan bir karar olan Kendriya Vidyalayas’a kabul için milletvekillerinin kotası da dahil olmak üzere birçok takdire bağlı kotayı kaldırmaya karar verdi.
Üniversite Ödenek Komisyonu (UGC) Mart ayında, ülke çapındaki merkez üniversitelere lisans kabulünün 12. Sınıf notlarına göre değil, CUET üzerinden yapılacağını duyurdu.
ilk baskısı CUET-UGÜlkenin en büyük ikinci kabul sınavı olarak ortaya çıkan , sınavların iptal edilmesine ve adayların endişeli ve mücadele etmesine neden olan birkaç aksaklıkla gölgelendi. Sınavdan bir gece önce çok sayıda öğrenciye iptaller bildirilirken, birçok merkez sınav iptalleri nedeniyle geri çevrildi.
UGC başkanı M Jagadesh Kumar, “sabotaj” raporlarının ardından bazı merkezlerde sınavın iptal edildiğini söylemişti.
Komite, gelecekte JEE teknik giriş sınavı ile NEET tıbbi giriş sınavını CUET’te birleştirmek için bir teklif öne sürdüğü için, CUET-UG’nin ilk aşamalarındaki teknik aksaklıkların “gerilemeler değil, dersler” olduğunu da iddia etti.
CUET-UG’nin zorlu başlangıcı, birçok üniversitede kabul sürecini geciktirdi ve akademik oturumun başlangıcı Temmuz yerine Kasım ayına alındı.
Okul ve üniversite sınıfları, Covid pandemisi nedeniyle çevrimdışı derslere yaklaşık iki yıllık bir aradan sonra bu yıl hayata döndü.
Hükümet ayrıca, pandemi sırasında akademik alanı büyük ölçüde işgal eden edtech platformlarını düzenlemek için bir politika üzerinde çalıştığını açıklayarak, düzenlemeye tabi olmayan Edtech sektörüne ağır bir şekilde saldırdı.
UGC ve teknik eğitim düzenleyicisi AICTE, standartlar kapsamında hiçbir “franchise” anlaşmasına izin verilmediğini söyleyerek, akredite üniversiteleri ve kurumları Ed-tech şirketleriyle ortaklaşa uzaktan eğitim ve çevrimiçi modda kurslar sunmaya karşı uyardı.
UGC, Hintli ve yabancı yüksek öğretim kurumlarının ortak veya çift diploma ve eşleştirme programları sunmalarının yolunu açtı.
Yine birincisi, hükümet, öğrencilerin aynı üniversitede veya farklı üniversitelerde aynı anda fiziksel modda aynı düzeyde iki tam zamanlı ders almalarına izin vermeye karar verdi.
Üniversiteler, daha sonra UGC’nin onur derslerinin dört yıllık dereceler olması gerektiğini belirten yönergeler yayınlamasıyla dört yıllık lisans programına (FYUP) geçişlerine başladılar.
Ancak kurul daha sonra, dört yıllık program tam olarak uygulanana kadar üç yıllık lisans derslerinin kesilmeyeceğini ve yeni modelde mezunların doğrudan doktora programlarına girebileceklerini açıkladı.
Yıl boyunca, ülke çapındaki üniversiteler ve yüksek öğretim kurumlarının da lisans (UG) ve lisansüstü (PG) programlarında yabancı öğrenciler için yüzde 25’e kadar fazladan kontenjan oluşturmalarına izin verildi.
Hükümet ayrıca üniversitelerin, resmi akademik yeterlilik ve yayın gerekliliklerinin zorunlu olmayacağı “Üniversitelerde ve Kolejlerde Uygulama Profesörleri (PoP)” kategorisinde öğretim üyesi olarak önde gelen uzmanların işe alınmasına onay verdi.
UGC tarafından iletilen yeni yönergeler kapsamında, mühendislik, bilim, medya, edebiyat, girişimcilik, sosyal bilimler, güzel sanatlar, kamu hizmetleri ve silahlı kuvvetler alanlarındaki uzmanlar bu kategori altında işe alınabilir.
Hindistan Teknoloji Enstitüleri’nin (IIT’ler) açık deniz kampüslerini kurmaya yönelik standartların resmileştirilmesi sürecini başlatmak için hükümet, önemli tavsiyelerde bulunan 17 üyeli bir komite kurmuştu.
HTE’lerin offshore kampüsleri “Hindistan Uluslararası Teknoloji Enstitüsü” olarak adlandırılabilir ve buradaki prestijli teknoloji enstitülerinden öğretim üyeleri yurt dışına milletvekili olarak gönderilebilir. Panel, yurtdışındaki HTE’ler öğrenci gücünü belirlemekte özgür olsa da, bu enstitülerdeki Hintli öğrencilerin yüzdesinin yüzde 20’den az olması gerektiğini önermişti.
Birkaç HTE, Orta Doğu ve Güney Asya ülkelerinden kampüslerini kurmaları için talepler aldı. IIT Delhi, BAE’de bir kampüs kurmayı düşünürken, IIT Madras Sri Lanka, Nepal ve Tanzanya’daki seçenekleri araştırıyor.