131 şehirden sadece 38’i yıllık kirlilik azaltma hedeflerini karşılıyor | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod


Nagpur: Ülkenin amiral gemisi Ulusal Temiz Hava Programında (NCAP) dört yıl ve 6.879 Rs, 2019’da en kirli ulaşılamayan şehirlerden bazıları partikül madde 2,5 ve 10 seviyelerini marjinal olarak iyileştirdi, ancak ihlal etmeye devam ediyor. Merkezi Kirlilik Kontrol Kurulu. (CPCB) güvenlik limitleri. Ayrıca, 2021-2022 bütçesinde yıllık kirlilik azaltma hedefleri verilen 131 şehirden sadece 38’i bu hedefleri tutturmayı başardı.
Bu ve diğer önemli gerçekler, NCAP Tracker ve Enerji ve Temiz Hava Araştırma Merkezi (CREA) kuruluşları tarafından yapılan iki ayrı analizde ortaya çıktı.
Ocak 2019’da başlatılan NCAP, başlangıçta PM10 ve PM2.5 seviyelerini 2024 yılına kadar %20-30 oranında azaltma hedefi belirledi ve 2017’deki kirlilik seviyelerini iyileştirmek için temel yıl olarak aldı.
Eylül 2022’de Merkez, 2026 yılına kadar NCAP kapsamındaki şehirlerde partikül madde konsantrasyonunu %40 oranında azaltmak için yeni bir hedef belirledi.
CREA analizine göre, Allahabad, Lucknow, Varanasi, Srinagar ve Moradabad gibi şehirler, PM10 konsantrasyonlarında metreküp başına 50 mikrogramdan (mpcm) fazla iyileşmeler gösterirken, Vasai-Virar, Durgapur, Byrnihat ve Kala Amb gibi şehirler gördü karşılaştırılabilir konsantrasyonlar nedeniyle hava kalitesinde kötüleşme.
NCAP Tracker’ın analizi, Yeni Delhi’nin yıllık ortalama PM 2,5 konsantrasyonu 99,71 mpcm ile 2022’de en zehirli havaya sahip olduğunu buldu. “En kirli ilk on listedeki şehirlerin çoğu Hint-Gangetik Ovası’ndan, bu da gerçek ve uzun vadeli çözümlerin, Delhi dışındaki bölgede daha iyi hava kirliliği yönetimi ihtiyacını ele almak için hava atma yaklaşımında yattığını gösteriyor.” belirtilmiş.
PM 2.5 ve ulaşılamayan şehirlerin 10 konsantrasyonuna dayanarak, en az kirliliğe sahip 10 şehir, ülkenin daha çeşitli bir bölümünü temsil ediyor. Analiz, “Geçen yıl, Srinagar 26,33 mpcm PM2.5 konsantrasyonuyla en temiz şehirdi, ardından 26,77 ug/m3 PM10 konsantrasyonuyla Kohima (Nagaland) geldi.”
CREA’nın çalışması ayrıca, 131 şehirden sadece 37’sinin 2020 yılına kadar tamamlanması beklenen kaynak tahsis çalışmalarını tamamladığını vurguladı. “Bu raporların neredeyse tamamı hala halka açık değil ve hiçbir şehir eylem planı güncellenmedi. Ulusal Emisyon Envanteri de ülkede henüz resmileştirilmedi ve 2020 yılına kadar tamamlanacak” dedi.
Ayrıca, ülkenin 2024 yılına kadar 1.500 izleme istasyonu olan NCAP hedefine ulaşmak için yılda 300’den fazla manuel hava kalitesi izleme istasyonu kurması gerekeceğini de vurguladı. , CREA analisti Sunil Dahiya şunları söyledi: “Hindistan, endüstriler tarafından kurulan geniş bir hava kalitesi izleme istasyonları ağına sahip ve bu altyapıdan yararlanmalıyız. Sanayilerden elde edilen veriler kamuya açıklanmalı ve hükümetin hava ve hava kalitesi izlemesi ile entegre edilmelidir; bu, yalnızca kamu hava kalitesi verilerinin mevcudiyetini artırmaya yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda sanayilerin hesap verebilirliğini artırarak onları istasyonları verimli bir şekilde çalıştırmaya zorlayacaktır.
İklim Eğilimleri Direktörü Aarti Khosla, Kuzey Hindistan şehirlerindeki hava kalitesinin çok kötü ila şiddetli arasında kaldığını vurguladı ve “En yüksek PM2.5’e sahip ilk dört şehir Delhi ve NCR şehirleri ve ilk 9 şehir Hint-Gangetik ovalarından. Sonuçlar şaşırtıcı değil, ancak ayrıntılı araştırma aynı zamanda mitleri de çürütüyor ve Mumbai gibi kıyı şehirlerinin hava kirliliğinden eşit derecede etkilendiğini gösteriyor CPCB ulaşılamayan şehirler için daha katı azaltma hedefleri yayınlamış olsa da, biz sadece bir tanesiz. NCAP için orijinal hedef olan 2024’e bir yıl kaldı. Birçok şehir, azaltma hedeflerini karşılamaktan hala çok uzakta ve agresif planlama ve sıkı önlemler olmadan bunu yapamayabilir.”
2022’de en kirli 10 ulaşılamayan şehir
Şehir—PM2.5—Aktif monitör sayısı
Yeni Delhi—99,71—39
Feridabad—95.64—4
Gaziabad—91.25—4
Patna—90.88—6
Muzafferpur-86.92-3
Noida—80.44—4
Meerut—77.68—3
Gobindgarh—72.39—1
Gaya—70.84—3
Jodhpur-69.3-1